Timeregistrering

Excel, perfekt for timeregistrering

Steffen lurer på om det går an å bruke Excel til å registrere timer ved å skrive inn fra/til klokkeslett og at Excel deler opp tiden i normaltid, overtid 50% og overtid 100%. Jeg har laget et enkelt eksempel på hvordan dette kan gjøres.

Les også:  Timeregistrering med forskjellige prosenttillegg, som er mer fleksibel enn denne varianten.

Les også: Timeregistrering timebank hvis du har avspasering i stedet for overtidsbetalt.

Dette er et av de mest populære eksemplene på ExcelGuru, men det passer selvfølgelig ikke for alle rett ut av boksen. Hvis du vil ha hjelp til å tilpasse det til din din bedrift, tar jeg gjerne oppdraget. Ikke koster det så mye heller 🙂

Timeregistrering for bedriften

Det finnes en rekke løsninger for timeregistrering, men de fleste av disse sikter seg inn på registrering av timer på prosjekter som skal faktureres, ikke registrering for deg som lønnsmottaker:

  • Tripletex
  • Tidsbanken
  • Stian Sandberg Consulting
  • 24onoff
  • Timeoversikt
(Artikkelen fortsetter under videoruten. )

Endringslogg

Endring 21.12.2015 – Mulighet for å skrive inn klokkeslett på format 0700 i stedet for 07:00 slik det er beskrevet i artikkelen om klokkeslett med fire siffer.

Last ned regnearket her: Timeliste-Rev4.xlsm (11912 downloads)

Similar Posts

9 Comments

  1. Hei
    Lastet ned og testet regnearket ditt….
    Hvilken formel skal jeg bruke for å få exel til å registrere timer når slutttiden er over midnatt?

    1. Hei, Espen!
      Nå kan du laste ned ny versjon som håndterer at sluttiden er over midnatt.

      Vennlig hilsen Ketil

    1. Hei på deg, og takk for utfordringen. Jeg vet ikke hvordan en flexitidskonto virker. Kan du si litt mer om hvordan du vil at det skal fungere? Vennlig hilsen Ketil

    1. Ja, hvis du bruker denne formelen i F2, avrunder du til bare en desimal:
      =HVISFEIL(AVRUND(TIME(E2) + MINUTT(E2)/60-Lunsj;1);»»)

Comments are closed.